DSA-2054-1 bind9 -- DNS cache poisoning
Date Reported:
04 Jun 2010
Affected Packages:
bind9
Vulnerable:
Yes
Security database references:
In Mitre's CVE dictionary: CVE-2010-0097, CVE-2010-0290, CVE-2010-0382.
More information:
Several cache-poisoning vulnerabilities have been discovered in BIND. These vulnerabilities apply only if DNSSEC validation is enabled and trust anchors have been installed, which is not the default.
The Common Vulnerabilities and Exposures project identifies the following problems:
Debian Security Advisory
DSA-2055-1 openoffice.org -- macro execution
Date Reported:
05 Jun 2010
Affected Packages:
openoffice.org
Vulnerable:
Yes
In Mitre's CVE dictionary: CVE-2010-0395.
More information:
It was discovered that OpenOffice.org, a full-featured office productivity suite that provides a near drop-in replacement for Microsoft® Office, is not properly handling python macros embedded in an office document. This allows an attacker to perform user-assisted execution of arbitrary code in certain use cases of the python macro viewer component.
Debian Security Advisory
DSA-2056-1 zonecheck -- missing input sanitizing
Date Reported:
06 Jun 2010
Affected Packages:
zonecheck
Vulnerable:
Yes
In the Debian bugtracking system: Bug 583290.
In Mitre's CVE dictionary: CVE-2010-2052, CVE-2010-2155, CVE-2009-4882.
More information:
It was discovered that in zonecheck, a tool to check DNS configurations, the CGI does not perform sufficient sanitation of user input; an attacker can take advantage of this and pass script code in order to perform cross-site scripting attacks.
Debian Security Advisory
DSA-2057-1 mysql-dfsg-5.0 -- several vulnerabilities
Date Reported:
07 Jun 2010
Affected Packages:
mysql-dfsg-5.0
Vulnerable:
Yes
In Mitre's CVE dictionary: CVE-2010-1626, CVE-2010-1848, CVE-2010-1849, CVE-2010-1850.
More information:
Several vulnerabilities have been discovered in the MySQL database server. The Common Vulnerabilities and Exposures project identifies the following problems:
Ping
Je suis dégouté , après presque un an et demi à la réalisation d'un site et sachant que j'ai attendu des infos pendant un an. Alors qu'il devait être validé dans 7 jours, on m'annonce : "nous avons le regret de mettre un terme à notre collaboration".
Il ne me restait plus grand chose à faire : une gallerie photo (pas encore faite à cause ma connexion), que j'avais proposée, et quelques petites retouches.
Pong, en réponse, s'ils vont sur "leur" site que j'hébergeait provisoirement, il auron le droit u message :
" Le site est en cours de maintenance.
Merci de repasser plus tard. "
pong tu fais des sites levend ? Ca t'intéresserait de faire un petit site marchand pour mes parents ?
Truc simple: menu de sélection des produits sur la page principale, affichage du produit. Back-office permettant de rentrer / modifier / sortir des produits. Pas de gestion de stock ni rien et design sobre.
pong vient de me promener dans les couloirs.
J'ai vu trainer :
- une SuperMicro PDSGE
- une CM Gigabyte S478
- un bon vieux serveur Sun Sparc, bien gros bien large, avec des DD SCSI 9Go sur 2 colonnes en facade
mon serveur repong ! C'était une connerie, j'avais mis un cd bootable dedans hier et je l'ai pas retiré, quand j'ai booté ce matin ben il est allé sur le cd