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kalistyan
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Message par kalistyan »

:hello:

Ce topic contient des informations destinées aux administrateurs des systèmes utilisés pour échanger du courrier électronique avec différents fournisseurs.

Microsoft :

• Office 365 => envoyer un mail à delist@messaging.microsoft.com
• Outlook.com => Postmaster
• Free => Postmaster
• Yahoo => ici
• Gmail => https://support.google.com/mail/answer/81126?hl=fr

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Zedoune
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Message par Zedoune »

ça consiste en quoi le topic ? :D

je me suis déjà retrouvée sur https://www.spamhaus.org/ aussi, facile de se retirer de chez eux :)
kalistyan
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Message par kalistyan »

Partagé un lien qui permettra de rentrer en contact avec un FAI, fournisseurs, etc... Afin que ton serveur ne soit plus rejeté.
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merlin2000fr
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Message par merlin2000fr »

faut que je glane ca au taf, je sais que l'on en utilise d'autre pour faire unblacklist certain de nos clients gros diffuseur de mails promotionnels
kalistyan
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Message par kalistyan »

Pour les mails promotionnels (campagne) il existe des services/apps qui permet contourner ce problème.
gizmo78
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Message par gizmo78 »

sur FRnOG/FRsAG y a eu une discussion la dessus (mailling list) qui indiquait que pour certains, il fallait configurer postfix pour utiliser un seul socket par ip et que c'est ca qui bloquait l'envoie.
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dsebire
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Message par dsebire »

pour Yahoo, il y a obligation de créer un compte :/
ya encore 15 jours, yavait pas besoin mais le formulaire plantait lamentablement a l'envoi.

ya pas un vrai truc qui marche pour eux ?
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dsebire
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Message par dsebire »

pour office 365, je t'ai mis dans le ping/pong une copie de ce qu'il faut faire pour débloquer (envoyer un mail)
kalistyan
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Message par kalistyan »

:jap:

Concernant votre problème avec yahoo, quid de l'erreur retournée ?
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dsebire
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Message par dsebire »

euh.... c'est un peu plus qu'envoyer un mail pour office 365, il faut transférer le mail qui revient en erreur ou le log du smtp quand c'est juste un relai.

pour Yahoo, il me disait que captcha n'était pas correct, j'ai du essayer 40 ou 50 fois :D
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Message par dsebire »

put@in, 1 semaine pour que Yahoo me mette en whitelist.....
surtout vous inquiétez pas si ils mettent 3 jours a répondre a vos mails.

accessoirement, remplir le formulaire ne sert a rien (mais est indispensable quand même) vu qu'ils vont redemander les infos dans le premier mails qu'ils vous enverront.

ah oui, un truc aussi, il faut obligatoirement une boite Yahoo pour communiquer avec eux (création d'un Yahoo ID indispensable, et ils enverront les mails a la boite liée au compte)

plus relou tu meurs :(
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Message par gizmo78 »

outlook est bien reloud aussi, faut que je m'abonne à leur deux programmes d'analyse de mail pour savoir si junk ou pas et si junk qui la déclaré etc
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dsebire
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Message par dsebire »

ce n'est pas nécessaire si tu es déjà delisté.
c'est nécessaire dans le cas ou tu ne veux pas être listé a nouveau au premier gus qui va déclarer ton mail comme spam.
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Message par gizmo78 »

je suis déjà liste (IP FO...) et de ce que ma dis le support, si je veux être délisté à cout sur faut y adhérer. car la j'ai fais deux fois la demande et toujours dans la blacklist...
gizmo78
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Message par gizmo78 »

[cpp]Hello,

My name is Bhawna and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.

Your IP (x.x.x.x) was blocked by Outlook.com because Outlook.com customers have reported email from this IP as unwanted. I have conducted an investigation into the emails originating from your IP space and have implemented mitigation for your deliverability problem. This process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.

Please note that lifting the block does not guarantee that your email will be delivered to a user's inbox. However, here are some things that can help you with delivery:

· Join the Junk Mail Reporting Program (JMRP)

We believe that your recipients are the best indicator that the email you are sending is wanted. The JMRP program allows you to see which of your emails Outlook.com users have marked as junk or unwanted mail. Reviewing the results in JMRP will provide to the most direct information on what characteristics of your email, customers, and ultimately SmartScreen®, consider to be unwanted. This helpful feedback mechanism allows you to ensure that mails being sent from your IP are not resulting in negative feedback that could impact your sending reputation. Being vigilant about users who mark your e-mail as unwanted or the types of messages that are being marked as unwanted can help you keep mailing lists updated with only interested users and modify future campaigns. In addition, monitoring user complaints can help you identify unintended mail traffic or detect a potentially compromised account sending unwanted mail to your customers. Enroll at https://postmaster.live.com/snds/JMRP.a ... wsignin1.0.

· Join the Smart Network Data Services program (SNDS)

The SNDS program provides data about traffic seen originating from your registered IP, such as mail volume and complaint rates. The data is built from the log files of the inbound mail machines and other servers at Outlook.com and Microsoft and represents factual information about the traffic from your mail servers to Outlook.com users. This is a service that helps legitimate email senders work with their customers and partners to reduce spam originating from their IP. This program allows a sender to monitor the 'health' of their IPs. For more information about this free program refer to https://postmaster.live.com/snds/FAQ.aspx. To register, please go to http://postmaster.msn.com/snds/. (Tip: As part of the enrollment process, you are asked to sign the JMRP program agreement and then send a response to Support indicating that it has been signed. It's not uncommon for that step in the enrollment process to be missed.)

NOTE: The SNDS tool and/or enrollment in the JMRP will not allow emails from your mail servers to bypass our filters, these are in place to help legitimate companies deliver their emails to Outlook.com customers.

· Apply for the Sender Score Certified Mail program
If you are doing all the above and you continue to have deliverability issues, you may wish to consider joining the Sender Score Certified Mail Program, a third party program administered by Return Path, Inc. Many legitimate mailers and marketers have qualified and joined this program to improve mail deliverability and decrease email from being filtered to the Junk E-mail Folder. Sender Score (www.senderscorecertified.com) is the only service to which we subscribe

The troubleshooting steps in this email are recommendations only. Microsoft makes no guarantees that following these steps will guarantee deliverability to Hotmail, MSN, Outlook.com, or Live.com customers.

For more detailed information about best sending practices to Outlook.com users, please review the following white paper: http://download.microsoft.com/download/ ... eliver.pdf

Sincerely,

Bhawna
Outlook.com Deliverability Support[/cpp]

voila ce que j'ai à chaque fois que je fais une demande ou que je réponds au support :D
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augur1
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Message par augur1 »

Kali : si tu veux ajouter pour Gmail
-> https://support.google.com/mail/answer/81126?hl=fr
kalistyan
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Message par kalistyan »

Fait. :) :jap:
kalistyan
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Message par kalistyan »

:hello:

Si vous avez un titre plus approprié au topic, n'hésité pas! :d
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poulpito
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Message par poulpito »

Banlist SMTP :p ou comment les gros font chier
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